7:00 – 8:30 |
Zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy integrujące grupę, ćwiczenia ogólnorozwojowe wspomagające rozwój dziecka (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia i z dziećmi zdolnymi. |
8:30 - 8:40 |
Zabawa ruchowa. |
8:40 – 8:50 |
Czynności higieniczno – samoobsługowe, przygotowanie do posiłku. |
8:50 – 9:10 |
Śniadanie. |
9:10 – 9:40 |
Zajęcia dydaktyczne realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego. |
9:40 – 10:10 |
Zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. |
10:10 – 11:30 |
Gry i zabawy ruchowe na powietrzu, w tym: zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowo-ogrodnicze, spacery i wycieczki. |
11:30 – 12:00 |
Czynności higieniczno – samoobsługowe, przygotowanie do posiłku. |
12:00 – 12:30 |
Obiad. |
12:30 – 14:15 |
Odpoczynek /bajkoterapia/muzykoterapia/ćwiczenia relaksacyjne/. |
14:15 – 14:45 |
Zabawy edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, obserwacja pedagogiczna, praca indywidualna, kontakty okolicznościowe. Dowolna działalność dzieci: zabawy swobodne w sali lub w ogrodzie. |
14:45 – 15:00 |
Czynności higieniczno – samoobsługowe, przygotowanie do posiłku. |
15:00 – 17:00 |
Podwieczorek. |
Tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci. |
Realizacja podstawy programowej w godz. od 8.00 - 13.00